میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در شهریور به ۱۳۲ میلیون لیتر رسید-راهبرد معاصر

میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در شهریور به ۱۳۲ میلیون لیتر رسید

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با افزایش سفر‌های برون شهری، اکنون مصرف در اوج خود قرار گرفته و میانگین روزانه مصرف بنزین کل کشور در شهریور به روزانه ۱۳۲ میلیون لیتر رسیده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 03
کد خبر: ۲۵۶۲۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، کرامت ویس‌کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: مصرف نفت و گاز در بخش حمل‌ونقل از ابتدای شهریور ۱۴۰۳ تاکنون روزانه حدود ۶۵ میلیون لیتر و بنزین حدود ۱۳۲ میلیون لیتر بوده که مصرف بنزین نسبت به شهریور سال ۱۴۰۲ که حدود ۱۲۲ میلیون لیتر بوده، ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۱۲۳ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ که حدود ۱۱۵ میلیون لیتر بوده، هفت درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۴ درصدی مصرف سوخت بخش حمل‌ونقل
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ افزایش قابل‌توجهی در مصرف سوخت بخش حمل‌ونقل داشته‌ایم، گفت: افزایش مصرف در حوزه حمل و نقل در بعضی از زمان‌ها به حدود ۱۴ درصد نیز افزایش یافته که باید با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها مانند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به‌گونه‌ای حرکت کنیم که تأمین و تخصیص نفت‌گاز به ناوگان دیزلی باری درون‌شهری و برون‌شهری بر مبنای عملکرد واقعی باشد، زیرا امسال مصرف سوخت در بخش حمل و نقل، دیزلی و گازوئیل رشد بیش از ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ داشته است.

ویس‌کرمی افزایش تعداد خودروها، افزایش ترددها، افزایش دما و استفاده از کولر و وجود خودرو‌های فرسوده در کشور را از جمله دلایل افزایش مصرف بنزین در کشور نسبت به سال ۱۴۰۲ دانست.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین در روز شنبه ۱۰ شهریور سال جاری ۱۴۲ میلیون لیتر در کشور بوده است، افزود: همچنین روز یکشنبه، یازدهم شهریورماه مصرف بنزین به حدود ۱۳۸ میلیون لیتر رسیده که این اوج مصرف بنزین ناشی از تعطیلات و افزایش سفر‌ها در هفته اخیر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به بحث کمبود بنزین در بعضی از جایگاه‌های کشور در چند روز اخیر یادآور شد: در هفته اخیر شاهد افزایش حجم تردد‌ها به‌ویژه در استان‌های شمالی بوده‌ایم و ترافیک بسیار سنگینی در مبادی ورودی شهر‌های شمالی کشور داشته‌ایم و تا زمانیکه این حجم از خودرو در جاده‌ها در حال تردد است، مصرف بنزین در جایگاه‌ها حدود ۲ برابر افزایش می‌یابد و نفتکش‌ها به‌دلیل ازدحام بالای مسافران و تردد بی‌سابقه خودرو در این مدت با تأخیر حدود سه برابری در حمل بنزین از مبدا تا مقصد روبه‌رو می‌شوند که این اتفاق منجر به تأخیر در توزیع سوخت نفتکش‌ها به جایگاه‌ها می‌شود.

ویس‌کرمی با تأکید بر اینکه مالکان خودرو‌ها باید از کارت سوخت شخصی خودرو استفاده کنند، گفت: کارت‌های اضطراری در صورت نیاز و در مواقع فراموشی کارت سوخت شخصی و پایان سهمیه اولیه بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تعداد کارت‌های اضطراری در ایام افزایش سفر‌ها و ازدحام خودرو‌ها افزایش می‌یابد./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار